понеділок, 3 березня 2008 р.

Неописана мною тема

Випало мені щастя бути дружкою на весіллі моєї сестри. Звичайно, я була горда від того, що призначили саме мене, а не якусь з її подружок, але першим моїм питанням було "що треба робити". І дивно: я пишу блог про весілля, збираю багато різних цікавих речей, а тут на тобі- не знаю про обов'язки дружки! Буває й таке. Можливо, це тому так вийшло, що я себе не уявляла у такій ролі. Тому і вирішила написати невелику статтю на дану тему. Одразу кажу, що поняття "дружки" використовується не лише у католиків, воно було пристунє ще в Росії (хоч там було 3 дружки хлопців), на Гуцульщині і на всіх інших регіонах України. Щоправда, не плутайте поняття "дружки" і "дружби", бо останнє теж використовується у весільній обрядовості. Щодо дружок: я думаю, зрозуміло, що це особа, що наближена до нареченої, яка повина слідкувати і за самим нареченим, щоб той не напився, і за іншими гостями. До того ж, дружка повинна приймати участь у всіх конкурсах. Звичайно, це не прописано у традиціях, проте навряд вам у якості дружок вдасться просидіти весь час за столом без уваги.
У більшості регіонів у 30-40-х роках молода ходила селом у святковому вбранні разом з дружками, потім разом з ними плели вінок, прибирали гільце, квітчали коровай і організовували дівочий вечір, приймаючи в ньому участь. Цікавий обряд мені трапився під час блуканням Інтеренет: на Бойківщині наприкінци XIX ст. молодих вмивали у відварі барвінку, який залишився після плетіння весільних вінків. Свашки (найближчі родичі молодої жіночої статі) і дружки після того одягали молодих у ще ніколи неношені сорочки, які відкладалися окремо для цього дійства.
Інші дійства і звичаї теж проходили за участю дружок, яких зараз може бути скільки завгодно. Я поки що прямо-таки запалала ідеєю бути дружкою і тому намагатимусь якамога більше привнести в організацію весілля, може то вже не такі й мої обов'язки, але ніхто проти не буде.

Немає коментарів:

 
Весілля.blogspot.com       Розробка дизайну - студія Vip Art House